Cdt. Fourcault terug van zoektocht naar Lyubov Orlova

De bemanning van de Cdt. Fourcault  van eigenaar Pim de Rhoodes is inmiddels al weer enkele dagen thuis en zijn druk bezig het schip weer in orde te maken voor een eventuele volgende poging maar vooral ook even aan het ontspannen en oppakken van het dagelijks leven.

Hieronder zie je wat sfeerbeelden van de laatste tocht wat een minimale indruk geeft van het gebeuren.

Awesome Flickr Gallery Error - SSL is required

Ook het in eerdere blog besproken windmodel is nu bijgevoegd. Je ziet dan meteen hoe moeilijk dit te interpreteren is. Klik op de afbeelding om de animatie te bekijken.

Windmodel

Bijna dagelijks contact met diverse instanties die ook onderling proberen te samenwerken. Voorbeeld hiervan is dat stromingsexperts hun modellen koppelen aan windmodellen van de windexperts.

De Orlova zal meer invloed ondervinden van de wind (100 m lang) dan van de stroming. Ons schip deed al 3/4 knopen per uur met de motor uit. Momenteel is dit alles lastig omdat de laatste coordinaten inmiddels te oud zijn om serieuze voorspellingen te doen.

Inmiddels merk je dat meer en meer instanties achterlopen met info zoals het volgende bericht wat ik van de canadese coastguard kreeg:

The last position the Canadian Coast Guard has received for the M/V LYUBOV ORLOVA is for the 02 April 2013:
The xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx has located an unidentified, non-AIS transmitting contact which they believe may be the M/V LYUBOV ORLOVA. The contact was located at xx°xx’xx”N xx°xx’xx”W.

Ik had dit bericht al eerder vernomen en wist inmiddels dat er 2 vluchten vanuit de ierse coastguard gedaan waren en het schip niet de Orlova was maar een vissersschip. Deze zoektocht was uiteraard op basis van satelietbeelden.

Momenteel lopen er vele lijnen en mogelijkheden maar wij ervaren dit bijna als nog lastiger dan het zoeken van een wrak onderwater.

Wij hopen de komende dagen tot voorspellingen te komen vh gebied waarin de Orlova zich bevindt en hopen dan met vluchten een visual te krijgen. Mocht dat lukken hopen we ook “signal devices” te plaatsen aan boord van de Orlova.

 

 

Wil je ook een keer mee op de Cdt. Fourcault? Wij organiseren nu een exclusieve duiktrip in september op Scapa Flow Schotland. Aantal plaatsen is beperkt en vol=vol.

Comments on this entry are closed.

Categorieën

Sail-Trek Archief